Friday, November 30, 2007

Interviu Ovidiu Buta!


Interviu Ovidiu Buta

Ce-ti trebuie televiziune?


Intrebarea asta trebuia sa mi-o pui in urma cu 8 ani cand am inceput sa lucrez si televiziune. Am preferat si acest mediu pentru ca, fata de print, intr-o emisiune tv iti este mult mai usor sa iti ilustrezi ideile.

Ce e interesant sa comentezi niste carpe?

Este important sa vorbim despre haine pentru simplul motiv ca, fie ne place sau nu, ele transmit un mesaj. Iar acest mesaj, felul in care este „spus“, calitatea si competenta lui ma preocupa. Si imi place sa cred ca vorbesc pentru niste oameni interesati de Moda, si nu pentru unii interesati de „carpe“.
Cum se imbraca lumea mondena?

Fiecare se imbraca dupa cum il taie capul. Inca sunt tributari ideii de „brand“-zeul suprem al castei, in loc sa fie preocupati de „stil“. Ce se mai poarta? Ei bine, vestea buna este ca inca se mai poarta haine. Si pe ele fiecare intervine si isi brodeaza povestea personala cu sigle, cu imagini, cu paiete sau culori. Ceea ce ma amuza, in special in zona cluburilor, este manelizarea ideii de metrosexual si o tot mai mare vizibilitate a „fetei-vitrina“, cea care trebuie sa reflecte, prin vestimentatie, potenta financiara a partenerului ei.

Politicienii?


Politicienii nostri inca se joaca de-a politica, iar acest lucru se vede clar si in vestimentatie. Dupa acel banner fantastic cu domni la costume, dar incaltati in opinci, raspunsul meu la intreabarea ta s-ar rezuma astfel: „Nu ai ce cere de acolo de unde nu este“ (completeaza tu: creier, experienta, carisma).

Cum arata lumea televiziunii?


Lumea televiziunii a inteles, intr-un final, importanta unui departament de stil si imagine, iar acest lucru il poti remarca in aproape toate emisiunile de televiziune. Nu mai persista acel aer de incropit, iar vedetele au devenit mult mai exigente cu aparitiile lor de pe sticla. Dar daca vrei sa te amuzi, poti sa deschizi televizorul pe Cosmos TV, iar acolo ai suficiente subiecte penibile care (inca) se misca libere prin studiourile carpite cu Super Glue.

Sa te afisezi, „sa birfesti“ nu te plictiseste?

Ma omoara! Si incerc sa refuz cat de mult pot sa apar pe sticla pentru ca nu am ce cauta intr-o emisiune daca nu cunosc subiectul si daca simt ca nu am ceva important de spus sau daca banuiesc ca moderatorul isi va incepe tirada cam asa: „Eu nu ma pricep la moda, dar as vrea sa vorbim despre ea“. Ma amuza si faptul ca nu apar in multe emisiuni, ci in foarte multe reluari (am batut recordul cu o finala care a tot fost repetata, cred, de 20 de ori in decurs de doua luni). Mai exista o situatie total neplacuta: de exemplu, saptamana trecuta am fost la ziua de nastere a unei prietene unde m-am trezit in fata cu o camera insotita de vesnica intrebare: ”Ce se poarta in acest sezon?”. Ce sa ii spun? Ca nu este nici locul si nici timpul potrivit pentru o astfel de discutie? Ea insista si incerc sa ii sintetizez tendinta majora, iar cand termin sunt lovit cu senzationala intrebare: „Cine este bine imbracat si cine nu in aceasta seara?“.

1 comment:

Unknown said...

Pisi, dar nu se vede tot textul...cel putin la mine :D