Friday, October 5, 2007

In ce masura falsurile afecteaza industria de lux din Romania





Brandurile care nu sunt inca prezente pe piata locala, precum Louis Vuitton, Dolce&Gabbana, Versace, Ferre, au avut si vor avea de pierdut din cauza produselor contrafacute. Brandurile sufera o diluare – isi pierde din exclusivitate si originalitate, iar un client instarit nu vrea sa si vada hainele de brand similare cu produse ieftine. Un alt dezavantaj este faptul ca exista produse inventate, care induc clientii needucati in materie de fashion in eroare, deoarece nu cunosc specificul brandului. Un alt pericol il reprezinta piata produselor contrafacute de calitate, produse fabricate in sistemul Lohn in fabricile din Romania de unde se fura materiale pentru realizarea de produse false.

Din cauza produselor contafacute, multe marci internatonale sunt reticente in a patrunde pe piata romaneasca, desi sunt interesate de Romania. Astfel, se poate observa o rezerva a brandurilor internationale pentru piata locala, tinand cont si de faptul ca marea majoritate a consumatorilor nu poate face diferenta intre un produs copiat si unul original. Din punct de vedere legislativ, nu exista un cadru legal si nici actiuni care sa combata piata falsurilor.

4 comments:

Octavian Coifan said...

La fel cum nu exista nimic care sa protejeze piata locala de "invazia" marfurilor externe. In definitiv oricit de produse de lux sunt...nici a transforma Romania in tara exclusiv de consumatori nu e ideal.

Octavian Coifan said...

Intr-un fel in proliferarea marfurilor "copiate" o responsabilitate o are si presa de moda care fie nu a luat atitudine, fie s-a complacut in a prezenta marfuri...doar pt banii din publicitate.

Denisa said...

sunt de acord cu tine:
1.romania nu e pregatita pentru brandurile de lux din lume.
2. revistele de moda ...momentan sunt jenante

Octavian Coifan said...

Si cu toate acestea in RO se invirt multi bani! Din pacate ce am remarcat personal la persoanele mediatizate (lumea mondena/fashion) este o exagerare a "fondurilor"...vizibil in primul rind din alegerea vestimentatiei.
Eterna problema: cei cu bani multi nu dau doi bani pe "fashion"...in timp ce altii vor sa para mai mult decit le permit conturile. Uneori comic!